Wednesday 19 March 2014

    Banyak yang belum menyadari bahawa polusi udara dapat mempercepat penuaan kulit muka. Lingkungan sekitar pun sangat mempengaruhi kadar stress pada kulit muka tetapi agaknya ini pun kurang difahami oleh banyak orang. Menurut satu study kat Germany,semakin padat or congested suatu kawasan, akan berpengaruh kepada kulit muka, pigment ,kedutan dan kelembapan.

    Blogger banyak dengar keluhan daripada mereka yang mengalami masalah kulit muka, ada yang terlalu berminyak, sensitif, berjerawat , ruam, kusam dan sebagainya. Telah banyak skincare yang di beli tetapi tak mendatangkan apa apa kesan. Blogger katakan, sebab kebanyakan skincare tidak menumpukan kepada pencemaran udara. Dengan kata lain faktor polusi udara tidak di ambil kira dalam memformulasikan skincare itu.

Jadi disebabkan pencemaran udara begini lah banyak kulit muka rakyat Asean mengalami degradation yang teruk. Asean kan booming and developing region. Thailand, Vietnam,Indonesia, Malaysia dan 6 negara lagi merupakan negara negara yang fast developing, industrialize rapidly. Polusi dari traffic, industry, kilang dan sebaga




inya terlalu meningkat kan stress level pada kulit muka.

Fancysecret skincare merupakan jenama yang mengambil kira polusi udara dan pencemaran sebagai punca utama. Sehingga sebuah formulasi skincare untuk melindungi dari punca utama tersebut di analisa berkali kali oleh pakar saintis kulit Asean.

Akhirnya jenama Fancysecret safe whitening skincare di perkenalkan oleh saintis kulit asean untuk kulit Asean.




No comments:

Post a Comment